Monday, June 10, 2013

The Bright Side of Life on "Mercado Quinhentista"


This weekend I decided to take myself and my mom to an historic market - Mercado Quinhentista - in Machico which celebrates the 500 years of the arrival of the Portuguese discoverers to Madeira island. Well, my mom is a History teacher so she loves this kind of events and me too of course. So we went to the small village of Machico and by the beach we could watch a remake of the arrival of the Portuguese discoverers in Madeira, it was really fun! In the market there were all kinds of things you could buy and eat, things like traditional boots and fabrics, Madeira embroidery, typical Madeira food and delicacies and so on... I think the historic spirit was there, me and my mom had a blast (I even ride a horse) and we could feel the historic epoch cause all the persons involved were representing their roles very well... So take a look at the photos I took of the things that caught my eye ;)


Este fim-de-semana, decidi ir com a minha mãe a um mercado histórico - Mercado Quinhentista - em Machico, que celebra os 500 anos da chegada dos descobridores Portugueses à Madeira. A minha mãe é professora de História, por isso adora este tipo de eventos, e como "quem sai aos seus não degenera", eu também! Fomos então para a pequena vila de Machico e logo, junto à praia, pudemos ver uma representação da chegada dos descobridores à Madeira, foi mesmo engraçado! No mercado existiam todo o tipo de coisas que se podia comprar ou comer, desde botas e tecidos tradicionais, bordado Madeira, comida típica Madeirense e iguarias, e por aí fora... Penso que o espírito histórico estava bem representado, eu e a minha mãe passamos uma bela tarde (até andei de cavalo e tudo), e podíamos mesmo sentir a época histórica, pois todos os figurantes desempenharam bem os seus papeis... Dêem então uma vista de olhos nos fotos que tirei a tudo aquilo que me chamou mais a atenção ;)





 





A kiss to the cheek,
Um beijinho na bochecha,
Nidia Gomes

No comments:

Post a Comment